För trygghet och säkra leveranser!

Välkommen!

Hos HippoVitae.se handlar du kliniskt dokumenterade och naturbaserade produkter för aktiv hästvård utan mellanhänder. Du betalar endast det pris som angivits för respektive produkt, samt en enhetsfrakt och expeditionsavgift om 29 kronor per beställningstillfälle. Vi förbehåller oss dock rätten att skicka order över 1.500:- mot förskottsbetalning. 

Leverans
Vi ombesörjer alla beställningar via vårt samarbete med Posten/DHL, antingen som skrymmande brev eller paket. Du kan räkna med leverans inom 2-3 vardagar. Paket levereras till det utlämningsställe som DHLs datasystem anser ligger närmast dig. Vill du ha ditt paket till ett annat utlämningsställe (t ex närmare din arbetsplats), söker du efter detta via DHL. Meddela sedan oss via info@hippovitae.se, glöm inte att ange ditt namn, adress samt önskat utlämningsställe!

Betalning
För att hålla nere kostnaderna för dig så mycket som möjligt, skickar vi en faktura i paketet tillsammans med varorna. Därmed slipper du postförskottsavgiften. Du har 20 dagar på dig att betala fakturan. 
(Dock förbehåller vi oss rätten att skicka order över 1.500:- mot förskottsbetalning)

Returrätt
Om du ångrar dig, har du 14 dagars returrätt av obrutna, oskadade förpackningar. Du betalar returportot och ansvarar för varan tills den nått Hippovitae AB.

Köpvillkor

• HippoVitae.se är en nätbutik som ägs och drivs av HippoVitae AB. Köpvillkoren gäller alla som beställer varor i HippoVitaes nätbutik. När du gör en beställning anses du har läst igenom och accepterat köpvillkoren, vilka följer Konsumentverkets riktlinjer. 

• Man måste vara minst 18 år och myndig för att handla, samt ha svenskt personnummer och svensk leveransadress.

• Som kund ansvarar du för att lämna riktiga kunduppgifter, vilka är viktiga för såväl kreditupplysning som orderbekräftelse och leverans. 

• Samtliga priser är svenska kronor inklusive moms. Observera att prisförändringar kan ske (från leverantörerna, transportörer mm), och att det alltid är priset vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för eventuella prisfel p g a tekniska missöden eller den mänskliga faktorn. Anser du att du blivit fakturerad fel pris, så kontakta oss. Du har alltid 14 dagars returrätt.

• Din order bekräftas on-line inom några minuter via e-post. Har du inte fått någon orderbekräftelse, kan detta bero på att din e-postadress är felinskriven. Meddela oss att du ej fått orderbekräftelse via info@hippovitae.se

• Vid varje beställningstillfälle tillkommer en enhetsfrakt och expeditionsavgift om 29 kronor. Vi förbehåller oss rätten att skicka order över 1.500:- mot förskottsbetalning.

• Vid varje beställningstillfälle görs en kreditprövning. När denna är godkänd, får du en faktura med ditt varupaketet. Fakturan förfaller till betalning 20 dagar efter fakturadatum, oberoende av när du hämtar ut leveransen. Betalning görs till HippoVitae AB, bankgiro 208-5298. Är betalningen inte fullgjord senast på förfallodagen utgår dröjsmålsränta med 15 % från förfallodagen samt skriftlig betalningspåminnelse. 
Du är skyldig att betala 50 kr i ersättning för skriftlig betalningspåminnelse via e-post samt ev. inkassokostnader enligt lag. Vid fortsatt utebliven betalning överlämnas fakturan för inkassoåtgärder. 

• Om kreditprövningen inte godkänns, får du e-post om detta samt information om hur du istället kan förskottsbetala din beställning. Då får du först en faktura, och när vi ser att den är betald, skickar vi varorna. 

• Normalt expedieras beställningen inom 24 timmar, varför du kan räkna med 2-5 vardagars leveranstid från beställning tills du har fått paketet. Varorna skickas antingen som skrymmande brev eller paket. Avisering  sker via distributören (uppge ALLTID mobilnummer för enklast kontakt via sms). 

• HippoVitae.se kan tyvärr endast leverera varor inom Sveriges gränser.

• Paket som skickas med DHL ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Paket som ej hämtas ut efter liggetiden kommer att returneras till HippoVitae.se. Detta medför extra kostnader för dig som kund – du får betala bruttokostnad för tur- och returfrakt samt 175 kronor i hanterings- och expeditionsavgift. Paket som ej hämtas ut omfattas ej av ånger- eller returrätt.

• Om du upptäcker att paketet är fraktskadat eller att någon produkt saknas, ska du vidta två åtgärder:
  a) Det åligger dig att reklamera försändelsen hos det DHL-ombud där du hämtade ut den. Gör detta så snabbt som möjligt, gärna vid uthämtningstillfället om du upptäcker skadan redan då. 
  b) Meddela oss via e-post, info@hippovitae.se, att du reklamerat försändelsen, vilka varor som skadats/saknas samt reklamationsnummer. Då kan vi snabbare skicka ersättningsvaror.
Dokumentera alltid skada med foton!

• Om leveransen uteblir, eller om varan är skadad, meddela oss omgående (absolut senast inom 5 vardagar), info@hippovitae.se, så att vi snabbt kan behandla din reklamation. Dokumentera alltid skada med foton!

• Om du ångrar ditt köp, har du 14 dagars returrätt med full återbetalning av oöppnad och oskadad (säljbar) vara. Meddela oss att du önskar returnera varan via mail (info@hippovitae.se), och var medveten om att du ansvarar för varan tills den nått Hippovitae AB. Du betalar returportot, och får inom 20 dagar hela fakturabeloppet återbetalt. Glöm inte att meddela oss Plusgiro, bankgiro eller bankkontonummer inkl clearing samt bankens namn, så att vi kan skicka pengarna.